28 Ιαν 2009

Το Κάπα και τα εισαγωγικά


ΚΚΕ ή «Κ»ΚΕ; 

Συνηθισμένη πρακτική σε ορισμένες εξωκοινοβουλευτικές οργανώσεις υπήρξε να τοποθετείται το πρώτο Κ απ’ το αρκτικόλεξο ΚΚΕ (κομμουνιστικό) εντός παρενθέσεως. Δηλώνεται έτσι και οπτικά η αμφισβήτηση για το χαρακτήρα του: Το αντιρεβιζιονιστικό ρεύμα ισχυρίζεται ότι το ΚΚΕ και τα αδερφά του κόμματα παγκοσμίως απώλεσαν την κομμουνιστική τους φυσιογνωμία, μετά το 20ό Συνέδριο του ΚΚΣΕ το 1956. Τα εισαγωγικά στο Κάπα του ΚΚΕ για πολλά χρόνια χαρακτήρισαν την κριτική του μ-λ χώρου στο κόμμα του Περισσού. Ανάλογη στάση κράτησε και η ΟΑΚΚΕ, χωρίς να υιοθετεί τα εισαγωγικά, κάνοντας όμως λόγο για «ψευτο-ΚΚΕ».

Τα έμπειρα μάτια των συντακτών του sparila πάντως εντόπισαν μια μετατόπιση στην αδιάλλακτη μέχρι τώρα στάση αυτών των οργανώσεων. Αίφνης, τα εισαγωγικά εξαφανίστηκαν τόσο από την εφημερίδα (Προλεταριακή Σημαία) όσο και από τα κείμενα του ΚΚΕ (μ-λ). Αδιευκρίνιστοι παραμένουν ακόμα οι λόγοι γι’ αυτή την υποχώρηση. Σε κείμενα των Μ-Λ ΚΚΕ και ΕΚΚΕ δεν υπάρχουν πουθενά εισαγωγικά.

Πηγαίνοντας πιο παλιά, θα δούμε ότι τα εισαγωγικά εκτοξεύονταν αδιακρίτως. Στην εφημερίδα της ΟΚΜΛΕ Επανάσταση, τον Οκτώβριο του 1982, διαβάζουμε: «Η μικροαστική οπορτουνιστική καθοδήγηση της ΣΑΚΕ συμπαρατάσσεται και ενώνεται αντικειμενικά μ’ όλους τους ντόπιους προδότες ρεβιζιονιστές ("Κ" ΚΕ, "Κ"ΚΕ εσ. "Κ"ΚΕ Μ-Λ, Μ-Λ "Κ"ΚΕ ανασυγκρ., Μ-Λ "Κ"ΚΕ, ΕΚΚΕ).

Η μετεξέλιξη της ΟΚΜΛΕ, Κίνηση για Ενιαίο ΚΚΕ, νέρωσε όμως το κρασί της. Στην εφημερίδα της Φωνή της Αλήθειας (φύλλο 41, 15-31/8/1995) γράφει: «Το "Κ"ΚΕ καθοδηγείται στο ζήτημα του σοσιαλισμού, ως γνωστόν, από τις αντιμαρξιστικές απόψεις του χρουτσωφικού ρεβιζιονισμού. Το ίδιο και η ΣΑΚΕ. Το ΚΚΕ(μ-λ), Μ-Λ ΚΚΕ, ΕΚΚΕ, ΟΑΚΚΕ καθοδηγούνται από ορισμένες ρεβιζιονιστικές απόψεις του Μάο Τσε Τουνγκ». 

Σήμερα, μόνο η Κίνηση για την ανασύνταξη του ΚΚΕ (1918-55) τοποθετεί εντός εισαγωγικών το πρώτο Κάπα του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Κομμουνιστόμετρο δεν έχει ακόμα εφευρεθεί. Πάντως, αν βάλουμε σε εισαγωγικά το πρώτο Κάπα του ΚΚΕ, τότε θα ήταν δίκαιο να βάλουμε σε εισαγωγικά το δεύτερο Κάπα για όλους τους υπόλοιπους.

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είσαι αξεπέραστος!!!
Είσαι ο θεός μου (το νόημα του κόσμου).
Καλά που το πρόσεξες βρέ θηρίο!!

Πάντως ο Τσιριγώτης καθώς και οι υπόλοιποι του μλ χώρου, τώρα τελευταία (μετά την εξέγερση) βρίσκονται σε "σκεπτικισμό" και "ζυμώσεις".

ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑ!

ΠΑΡΤΙΖΑΝΑ είπε...

Χαχαχαχαχαχαχχα!Θα συμφωνήσω απόλυτα με την τελευταία σου πρόταση!

Ανώνυμος είπε...

Δέν σου απάντησα αμέσως, παρτιζάνα μου γιατί είμουν στο Σπόρτιγκ και μόλις επέστρεψα.
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!

LoT είπε...

Παρατηρήσεις:

Η ορολογία "ψευτο-ΚΚΕ" δεν είναι εφεύρεση της ΟΑΚΚΕ αλλά χρησιμοποιούνταν απ' τον μ-λ χώρο απ' τα γεννητούρια του θέλοντας να δηλώσει πως το πραγματικό ΚΚΕ διαλύθηκε (6η πραξικοπηματική ολομέλεια 1956, διάλυση παράνομων κομματικών οργανώσεων 1958 κτλ) και το σημερινό ΚΚΕ απλώς σφετερίζεται το όνομά του.

Για τους αγωνιστές του χώρου αυτού ήταν κοινός τόπος ότι το "Κ"ΚΕ δεν έχει καμιά σχέση με το ΚΚΕ, επομένως δεν ήθελαν να τους χαρίσουν το όνομα. Τα εισαγωγικά ωστόσο δεν εξαφανίστηκαν ξαφνικά, απλώς... ατόνησε η χρήση τους (!), μάλλον συνήθισαν και οι ίδιοι να αποκαλούν το ΚΚΕ όπως αυτοαποκαλείται.

Όσο για το τελευταίο σου σχόλιο: Το ΚΚΕ(μ-λ) δε δηλώνει πως είναι κόμμα, αλλά οργάνωση. Στο ΕΚΚΕ το δεύτερο Κ επίσης δε σημαίνει κόμμα αλλά κίνημα. Στη ΣΑΚΕ το Κ σημαίνει Κίνηση. Οπότε μας μένει το Μ-Λ ΚΚΕ που είναι η μόνη οργάνωση του χώρου που δηλώνει ακόμα κόμμα.

ΥΓ. Στην αριστερή σου στήλη λείπει ο Μπρέζνιεφ.

spiti tou laou είπε...

Γεια σας φίλοι!

@ trovatore 1:
Υπερβάλλεις αλλά δεν θα πω ποτέ όχι σε κολακείες. Πρέπει οπωσδήποτε να μάθουμε κι εμείς όσα ξέρεις.

@ Παρτιζάνα:
Ήμουν βέβαιος ποιο σημείο θα σου άρεσε.

@ trovatore 2:
Για μένα ρε πήγαινε το σχόλιο!!

@ Λωτ:
Σ' ευχαριστώ για τις καίριες επισημάνσεις. Έχεις δίκιο στα περισσότερα σημεία, αν και πρέπει να παραδεχτείς πως αν τα λέγαμε όπως εσύ, δεν θα είχε καθόλου πλάκα.
Ο Μπρέζνιεφ απουσιάζει όχι γιατί του χαριζόμαστε, αλλά γιατί οι σελίδες τίτλου εφημερίδων που αντέγραψε ο sparilas (ορίστε, το ομολογήσαμε κι αυτό) είχαν αυτές τις κεφαλές και μόνο.

Ανώνυμος είπε...

spiti tou laou

Τό κόμμα ενημερώνει τα μέλη του όχι και τον κάθε τυχόντα.
Δώσε βιογραφικό και μετά συζητάμε.

Ανώνυμος είπε...

Εννοείται πρέπει να βάλεις τον μπρέζνιεφ πάνω κι αριστερά.
Αλλά θα τον ρίξουν μετά χρουτσόφ και γκόρμπι από τα κάτω κι αριστερά. Που άμα δεν το προσέξεις σαν έννοια καταντάει εντελώς κακόφημη.

Η τελευταία πρότασή σου ήταν στο μυαλό μου ήδη από τη στιγμή που διάβαζα την πρώτη. Μπράβο σου που την έβαλες.
Ζω κι αναπνέω για τη μέρα που κάποιος θα κάνει την υπέρβαση και θα βάλει σε εισαγωγικά το έψειλον. Είναι κρίμα κι άδικο που δεν το έκανε το εσ. τόσα χρόνια από την αυγή.

Κάποτε πρέπει να ανοίξει επιτέλους η κουβέντα στην κομμουνιστική αριστερά σχετικά με το τι θα είναι το σύγχρονο κόμμα μετα-νέου τύπου. Οργάνωση, ρεύμα, κίνηση, κίνημα, συνασπισμός, μόρφωμα, παράταξη, όμιλος, λέσχη, μετωπικά σχήματα; Ή μήπως θα επιστρέψουμε στο κόμμα;

Ανώνυμος είπε...

Aγαπητό Μπρεζνιεφικό απολίθωμα

Τί κουβέντα θέλεις να ανοίξουμε?
Στην Ελλάδα υπάρχει το ΚΟΜΜΟΥΝΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ , εκπροσωπεί και είναι η πρωτοπορία της Εργατικής τάξης.
Διαθέτει
1) Την αποκλειστικότητα στην ιστορική αλήθεια του Εργατικού κνήματος
2) Το σφυροδρέπανο
3) Τον Περισσό
4) Την Τυποεκδοτική
5)Το ΠΑΜΕ
6)Ιδεολογική επιτροπή
7) Πλήθος οργανώσεων σε κάθε γωνιά της χώρας.
8)Το συνεδριο του που θα αποφασίσει ομόφωνα (άντε με καμιά δεκαριά λευκά).

Τί συζητήσεις θέλεις τώρα και απο ποιάν "Αριστερά"?
Δεν ξέρει η ΚΕ και θα ρωτήσουμε,τώρα, τον καθένα που θα συναντάμε στο δρόμο?

Μπρεζνιεφικό απολίθωμα είπε...

Διαψεύδω κατηγορηματικά το δεύτερο σημείο σου για το ότι το κκε κατέχει το σφυροδρέπανο, το οποίο διατηρεί την ανεξάρτητη σκέψη και ηλεκτρονική γραφίδα του στεκόμενο κριτικά στο κόμμα.

Κοίτα να δεις, ούτε από τους άλλους είδα να σκίζονται να ανοίξουν καμιά τέτοια συζήτηση. Παραμένει ζητούμενο.
Κι είδες πόσο ωραία το έθεσα, ε; Κομμουνιστική αριστερά. Ούτε καθεστωτική, ούτε οπορτουνιστική κι άλλα τέτοια συντροφικά.

Ανώνυμος είπε...

Σου αναγνωρίζω ότι το έθεσες κομψά.
Τώρα το τί είναι ο καθένας αυτό είναι μιά ιστορία γραμμένη εδώ και χρόνια με ντοκουμέντα.
Έχω 4γίγα δεδομένα από συζήτησεις, άρθρα , βιβλία κλπ με θέματα όπως
1. Τι κοινωνία θα θέλαμε να έχουμε (που είναι και το ζητούμενο)
2.Γιατί κατέρευσε, και τί ήταν αυτό που κατέρευσε(για να ξέρουμε τι δεν πρέπει να ξανακάνουμε.
4.Με ποιά ταχτική θα το παλέψουμε το πράμα.
3. Με τί εργαλεία (που έθεσες και εσύ) .
Γιατί- αν για παράδειγμα- θέλεις να καρφώσεις ενα καρφί στον τοίχο, παίρνεις ένα σφυρί.
Δεν παίρνεις ένα πριόνι επειδή είσαι συναισθηματικά δεμένος μαζί του.
Αν επειμένεις στο πριόνι τότε η δεν έχεις σκοπό να καρφώσεις το καρφί η πρέπει να σε αναλάβει η επιστήμη.
(οχι εσένα, βέβαια ε!)

Ανώνυμος είπε...

Κάτι πάτησα λάθος και βγήκε ανώνυμος ντυπ κατα ντύπ.

spiti tou laou είπε...

Καλά, Trovatore, έγραψες με το σφυρί και το πριόνι. Μόνο η σκέψη του Μάο Τσε Τουνγκ τέτοιες πετυχημένες παρομοιώσεις!

Ανώνυμος είπε...

Ριζοσπάστης 3 Φλ. 2009
Ομιλία της Αλέκας στην Αν. ύπαιθρο Θεσσαλονίκης.

«Το ξάφνιασμα από αυτήν την εξέλιξη, η απογοήτευση που ένιωσαν ένα μεγάλο μέρος των κομμουνιστών, η σύγχυση αλλά και το γεγονός ότι έβλεπες αυτό το καράβι το κομμουνιστικό να το εγκαταλείπουν αρκετά ποντίκια, και γνωστά ποντίκια, και σημαντικά ποντίκια. Σημαντικά, ας πούμε, για το τότε. Ήταν κάτι που για πρώτη φορά το ζήσαμε. Γιατί, μην ξεχνάτε ότι και το '41 και μετά τον πόλεμο και μετά τον εμφύλιο το κίνημα ανέβαινε. Είχες και αποτυχίες αλλά είχες και νίκες.»

Μπρεζνιεφικό απολίθωμα είπε...

Κοίτα να δεις σάμις, από εδώ που στέκομαι εγώ για σφυρί μου φαίνεται κι είχε και δρεπάνι μαζί. Αν εσένα τώρα σου μοιάζει για πριόνι και ο πατερούλης για σχιζοφρενής δολοφόνος... οι μισοί που στέκονται εδώ μαζί μου θα θέλουν να σε πάρουν στο κυνήγι με το πριόνι. Όχι εγώ βέβαια ε;

Το θέμα όπως το βλέπω εγώ είναι ότι ζήσαμε έναν μεγάλο έρωτα με ένα σφυρί (και ολίγη από δρεπάνι για να κόβουμε γκυ) που είχε όπως κάθε σχέση τα καλά της και τη φθορά της. Τώρα που τέλειωσε και μας πλήγωσε κάποιοι από εμάς λένε ότι δεν ήταν παρά ένα σαβουροπρίονο κι ότι μας άξιζε κάτι πολύ καλύτερο.
Αλλά παραμένει σφυρί κι αυτό δεν είναι συναισθηματικό. Συναισθηματικό είναι να το αρνούμαστε γιατί μας "πρόδωσε".
Ελπίζω να συμπεριλάβεις την απάντησή μου στο κόκκινο βιβλιαράκι σου μαζί με τα πέντε "μην" και τα έξι "ούτε".

-Ρε συ λαού, γράφεις για το κόμμα, βροχή τα σχόλια. Γράφουμε εμείς για σας, το ίδιο.
Μάλλον αγαπιόμαστε κατά βάθος, ε;

Υγ: ως ναύτης πιο πολλά κείμενα γράφεις. Σε εμπνέει η θάλασσα, ή βρήκες χρόνο;

Την κυριακή να πάρεις τη ρίαλ νιους. Έχει αντιρίξ-συμφωνίξ, την ταινία.

Μάριος είπε...

Καλό άρθρο και με ανάλοφρα στυλάκι.

Η Προλεταριακή Σημαία έγραψε άρθρο και εξηγεί γιατί δε χρησιμοποιεί πλέον το Κ σε εισαγωγικά για το ΚΚΕ.

Η Κίνηση για Ανασύνταξη του ΚΚΕ 1918-55 χρξσιμοποιεί το "Κ" για να διαχωρίσει το κόμμα που προέκυψε το 1956 από το παλιό ζαχαριαδικό ΚΚΕ 1918-55.

Το νέο κόμμα δεν αποτελεί α)ιδεολογική β) πολιτική ούτε γ) οργανωτική συνέχεια που παλού κόμματος.

Όπως γράφει το φύλλο 228 15-31 Μάη 2006 (αφού σου αρέσουν τα ντοκουμέντα!)

α) ιδεολογικό επίπεδο δεν καθοδηγείται πλέον απ' τον επαναστατικό μαρξισμό δηλ. λενινισμό-σταλινισμό, αλλά απ' το αντεπαναστατικό ρεύμα τον χρουστσωφικού ρεβιζιονισμού (παραλλαγή της αστικής ιδεολογίας), όπως αυτό εκφράζεται στο διαβόητο 20ο Συνέδριο και στα μετέπειτα συνέδρια του ΚΚΣΕ,

β) πολιτικό επίπεδο έχει μια ρεφορμιστική σοσιαλδημοκρατική γραμμή και ένα ρεφορμιστικό Πρόγραμμα που δεν θίγει τα θεμέλια τον καπιταλισμού, ενώ στα βασικά ζητήματα της επανάστασης απορρίπτει το μαρξισμό και υιοθετεί την αντεπαναστατική γραμμή της παλιάς σοσιαλδημοκρατίας δηλ. τη γραμμή του «ειρηνικού κοινοβουλευτικού περάσματος» - αντί τη μαρξιστική της βίαιης ένοπλης επανάστασης - στο σοσιαλισμό με τη διατήρηση-«βοήθεια» του αστικού κράτους («εκδημοκρατισμός» του αστικού κράτους αντί συντριβή της αστικής κρατικής μηχανής), απορρίπτει άμεσα ή έμμεσα την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του προλεταριάτου, έχει τέλος μια αστική αντίληψη του σοσιαλισμού δηλ. ενός «σοσιαλισμού» χωρίς δικτατορία τον προλεταριάτου και τη διατήρηση σ' αυτόν των αστικών κομμάτων («πλουραλιστικός σοσιαλισμός»),

γ) οργανωτικό επίπεδο, πέρα απ' την διάλυση όλων των Οργανώσεων το 1958, δεν είναι πλέον κόμμα νέου τύπου δηλ. λενινιστικού-σταλινικού τύπου αλλά λειτουργεί όπως τα αστικά σοσιαλδημοκρατικού τύπου κόμματα.

Chris είπε...

@Μάριος: Η όλη ανάλυση μάλλον παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους η ΟΑΚΚΕ θα έπρεπε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα εισαγωγικά στο Κ.

Παρόλα αυτά, πρέπει να αναγνωρίσω ότι ο όρος ΨΕΥΤΟΚΚΕ είναι σαφώς πιο πιασάρικος. Όλα στο βωμό της επικοινωνίας :)

Ανώνυμος είπε...

@Chris

Η παραπάνω ανάλυση είναι της Κίνησης για Ανασύνταξη του ΚΚΕ 1918-55 και ΟΧΙ της οακκε!!!

Chris είπε...

@Ανώνυμος

Τυπογραφικό λάθος, εκείνη τη στιγμή σκεφτόμουν για κάποιο λόγο την ΟΑΚΚΕ.