24 Σεπ 2008

Gay day


Μέρα χαράς χτες, 23 Σεπτέμβρη, για τους απανταχού LGBT (αρκτικόλεξο απ’ τους Lesbian, Gay, Bisexual, Transsexual) που γιορτάζουν την παγκόσμια ημέρα αμφισεξουαλικότητας, επέτειος που τιμήθηκε με κάθε επισημότητα και στη χώρα μας. Συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις ο sparilas, καθότι οι γκέι συναγωνιστές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του αναγνωστικού κοινού του blog, του Κινήματος και δη του εξωκοινοβουλευτικού, φέρνει στην επιφάνεια τρία καίρια ζητήματα: Πρώτον, τι απέγινε ο ιρανός γκέι εν ονόματι Άλεξ, που ζητούσε άσυλο στην Ελλάδα; Δεύτερον, ποια είναι σήμερα η πρωτοπορία στο ελληνικό LGBT κίνημα; Τρίτον, τι γίνεται στο διεθνές κίνημα;

Για να μην αφήσουμε την αγωνία στα ύψη, ο Άλεξ, ο ιρανός ομοφυλόφιλος που ζητούσε άσυλο μέσω του βουλευτή Γρ. Ψαριανού, δικαιώθηκε και πλέον συζεί πανευτυχής με το σύντροφό του Φοίβο στην Αθήνα. Όσοι ακόμα αναρωτιούνται γιατί ένας ιρανός να ονομάζεται Άλεξ, ελέγχονται για ομοφοβία και προκατάληψη.

Ψηλά τη σημαία της ομοφυλοφιλίας κρατά η συλλογικότητα queericulum vitae, με τις λατρεμένες παρεμβάσεις της. Το αυτοκόλλητο της εικόνας «Χριστός Ανέστης» με το αρμόζον χούφτωμα, έρχεται μόνο να συμπληρώσει τα αμίμητα τρικάκια της ομάδας που απερίφραστα δήλωναν στο τελευταίο gay pride parade «είμαι πλακομούνα, εσύ;». Αν εμπιστευτούμε τις ανώνυμες πηγές που τροφοδοτούν το newsroom του sparila, επόμενη καμπάνια με αυτοκόλλητα και προκηρύξεις θα είναι τα «καυλά Χριστούγεννα και χαρούμενη πρωκτοχρονιά».

Τέλος, να ανακοινώσουμε ότι όσοι είναι μπάτσοι, ευρωπαίοι και πούστηδες μπορούν επιτέλους να τα πουν ιδιαιτέρως στην πανευρωπαϊκή συνάντηση που γίνεται στη Μπολόνια στις 26 Σεπτέμβρη (για κρατήσεις θέσεων στο πούλμαν - πίσω θέσεις, επικοινωνήστε με το sparila).

13 Σεπ 2008

Νοηματική για ανάρχες


Μια αξιοθαύμαστη διαφωτιστική προσπάθεια που δυστυχώς δεν βρήκε συνέχεια, ξεθάβει ο sparilas απ’ το πλούσιο αρχείο του. Αντιεξουσιαστικά μαθήματα νοηματικής γλώσσας παραδίδονταν μέχρι το 2004 στη Θεσσαλονίκη, στη διαβόητη κατάληψη της Μαύρης Γάτας. Τι σημαίνει αντιεξουσιαστικά; Παραγκωνισμένες από το κυρίαρχο συντηρητικό ρεύμα έννοιες όπως για παράδειγμα «αναρχία» (βλέπε αφισέτα) περιλαμβάνονταν στο αντιεξουσιαστικό αναλυτικό πρόγραμμα, ενώ παράλληλα εξοβελίζονταν άλλες που προέρχονταν από τον κόσμο των αφεντικών. 

Το πρόγραμμα σπουδών περιλάμβανε 6 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως. Οι κανονισμοί λειτουργίας εντός κατάληψης στέγης επέβαλλαν το κάπνισμα και την πόση μπίρας κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ειδικές σημειώσεις εκδόθηκαν για την αποστήθιση των αποβλητέων κατά την κυρίαρχη αντίληψη εννοιών όπως: Μεταφορντισμός, αποδόμηση, Λακάν, μπούλος, μπάφος, αυτοδιαχειριζόμενο στέκι, λευτεριά στον, αντισυστημικός-ή-ό, ΕΟ 17Ν, Νετσάγιεφ, Μπάντερ-Μάινχοφ, μπουκάλια, μπάτσοι, ντου, φαντασιακή θέσμιση, απαλλοτρίωση κ.ά. Μετά βδελυγμίας απορρίφθηκαν από το πρόγραμμα σπουδών οι έννοιες: Αριστερά, Κουμουνδούρου, ΚΚΕ, εξωκοινοβουλευτικός-ή-ό, γκόμενα, α γαμήσου, κράτος, ελλ- και τα παράγωγα και άλλα πολλά.

Το πρόγραμμα σπουδών υποσχόταν άμεση και άμισθη επαγγελματική αποκατάσταση σε όλες ανεξαιρέτως τις συνελεύσεις αναρχικών ομάδων και των φραξιών τους (συνολικά άνω των 74.678 κατ’ έτος, σε όλη την ελληνική επικράτεια με συντηρητικούς υπολογισμούς) μαζί με πενταετή εγγύηση κινητοποίησης για λευτεριά, σε περίπτωση αιχμαλωσίας από τις κατασταλτικές δυνάμεις του κράτους.

9 Σεπ 2008

Με τρέλα στη σέλα


Γροθιά στο στομάχι του καπιταλισμού έδωσαν τον Ιούνιο οι συμμετέχοντες στην πρώτη πανελλήνια γυμνή ποδηλατοπορεία που έγινε στη Θεσσαλονίκη. Η ξακουστή για τις προοδευτικές της θέσεις πόλη έκανε δεκτούς με χαρά τους έξαλλους ποδηλάτες, οι οποίοι όμως επιφύλαξαν πολλές εκπλήξεις τόσο στο συγκεντρωμένο πλήθος όσο και στις δυνάμεις καταστολής που ήταν σ’ επιφυλακή για το γεγονός. 

Τα παράδοξα ξεκίνησαν όταν διαπιστώθηκε ότι στην πορεία δεν υπήρχαν γυμνοί, εκτός από έναν. Οι υπόλοιποι εμφανίστηκαν με βερμούδες, μπικίνι και στρινγκ. Σύμφωνα με επίσημα χείλη, η τακτική αυτή επιλέχθηκε από τους διοργανωτές σαν μέσο περιφρούρησης για να αποφευχθούν συλλήψεις. Πάντως, ο μοναδικός τσίτσιδος ποδηλάτης διαδηλωτής, ο Χαϊρού, που λέγεται ότι είναι και κάτοχος βρετανικού διαβατηρίου, συνελήφθη πάνω στο τετράτροχο ποδήλατό του, αφού μάλιστα φόρεσε το σορτσάκι του, όπως καταγγέλλουν οι σύντροφοί του. 

Η τακτική των γυμνών διαδηλωτών να φορούν τα ρούχα τους δυσαρέστησε πολλούς από τους συγκεντρωμένους επί της Λεωφόρου Νίκης θεατές. «Αντί για μεμέ, βλέπουμε δασύτριχους νεαρούς!», ακούστηκε να παραπονείται ένας ηλικιωμένος θαμώνας παραλιακού καφενείου, ενώ λαβή για πολλά αρνητικά σχόλια έδωσαν οι εμφανείς μπυροκοιλιές.

Εσωτερικές έριδες δυστυχώς έριξαν τη βαριά σκιά τους στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθιστώντας αμφίβολο το μέλλον του θεσμού. Σημείο τριβής στάθηκε το κεντρικό σύνθημα της πορείας, «και Α και ΟΥ, ποδήλατα παντού». Η αριστερή τάση έκανε λόγο για «σύνθημα ξεπατικοσούρα από τη ΔΑΠ», ενώ κατήγγειλε ότι το δικό της σύνθημα «Γιώτα Χι, έχουν οι παχιοί», περιθωριοποιήθηκε σκόπιμα από τη δεξιόστροφη ηγετική ομάδα. Ανένταχτοι αριστεροί πρότειναν για σύνθημα της επόμενης πορείας το αντικυβερνητικό «πατάνε ποδηλάτες και τους κάνουνε τις πλάτες», το οποίο ύστερα από συνδιαμόρφωση διά της αντίστροφης ιεράρχησης, διαμορφώθηκε σε «αφήστε το πιλάτες, και γίντε ποδηλάτες».

3 Σεπ 2008

Ξορκίζοντας το δαίμονα του τυπογραφείου


Λαβράκια συνήθως βγάζει η ΟΑΚΚΕ. Κάθε ντοκουμέντο του κόμματος που βγαίνει στη δημοσιότητα χαίρει θερμότατης υποδοχής απ’ το πιο ετερόκλητο κοινό, εξαιτίας των παράδοξων ως πολύ παράδοξων θέσεων της οργάνωσης. Η αναπαραγωγή μιας αλλόκοτης θέσης της ΟΑΚΚΕ είναι βέβαια σαν τον ορισμό της μη είδησης: Σκύλος δάγκωσε άνθρωπο. Στο sparila δεν θα παρασυρθούμε ποτέ από τέτοιου είδους σειρήνες ελλείψει θεμάτων. Άλλωστε, το εξωκοινοβούλιο είναι πολύ γενναιόδωρο.

Διαβάζοντας πάντως ένα όμορφο απόγευμα την εφημερίδα της ΟΑΚΚΕ, τη Νέα Ανατολή, στο φύλλο 435, Ιούλιος 2008, το μάτι έπεσε σε μια τυπογραφική παραδοξότητα, για ένα σοβαρό θέμα. Όπως φαίνεται και στη φωτό από το εν λόγω φύλλο, μια χειρόγραφη γραμματοσειρά τρύπωσε ανάμεσα στα τυπωμένα στοιχεία σαν λεζάντα της φωτογραφίας. Με λίγη προσοχή παραπάνω, πρόσεχες πως πάνω απ’ τη φωτό υπήρχε σβησμένη με μπλάνκο η τυπωμένη λεζάντα. Περί τίνος επρόκειτο; Στη φωτό διακρίνεται μια θανούσα που στο τυπογραφείο όπως φαίνεται από τη σβησμένη λεζάντα (διαβάζοντας πίσω από φως) τη βάφτισαν Αναστασία, ενώ το όνομά της ήταν Ασπασία... Για τη διόρθωση του μάλλον σοβαρού λάθους, επιστρατεύτηκαν όπως φανταζόμαστε σύντροφοι με ενισχυμένο το πνεύμα αυτοθυσίας και αυταπάρνησης: Για κάθε φύλλο της Νέας Ανατολής (το δικό μας ήταν ένα τυχαίο απ’ τα πολλά που αγοράστηκε στο θρυλικό περίπτερο της Κάνιγγος) κάποιος-α περνούσε με μπλάνκο τη λάθος λεζάντα και έγραφε χειρόγραφα με μαύρο στιλό τη σωστή... Δεν γνωρίζουμε το ακριβές τιράζ της Νέας Ανατολής, αλλά καλύτερα να μη μάθουμε ποτέ.

Μπορεί να κατηγορηθούμε για σεξισμό, αλλά από τα γράμματα φαίνεται να ήταν κοπέλα. Μπράβο της!

Εξελίξεις πάντως αναμένονται άμεσα στη σύνθεση της Συντακτικής Επιτροπής της Νέας Ανατολής. Πηγές προσκείμενες στη διεύθυνση της εφημερίδας κάνουν λόγο για απλή περικοπή 5 μισθών στον photo editor της Νέας Ανατολής που είχε και την ευθύνη της λεζάντας.

Άνθρωποι όμως που παρακολουθούν στενά το ρεπορτάζ ΟΑΚΚΕ ανέφεραν ότι το περιστατικό θα χρησιμοποιηθεί εσωκομματικά σαν αφορμή για ευρύτερες ανακατατάξεις στη σύνθεση της συντακτικής ομάδας και φυσικά στην πολιτική γραμμή της εφημερίδας και του κόμματος, που ιδιαίτερα στα μονά φύλλα (Γενάρης, Μάρτης, Μάης κ.ο.κ.) εμφάνιζε αμφιταλάντευση σε ιδιαίτερα βαρύνουσες θέσεις της οργάνωσης, περί ρωσοδουλίας π.χ. του Γ. Παπανδρέου.


ΥΓ
Κακές γλώσσες έκαναν κατά τη διάρκεια της έρευνας λόγο για ομοιότητα της υπόθεσης με ανάλογο περιστατικό σε εβδομαδιαίο έντυπο του εξωκοινοβουλίου. Όποιος μπορεί να συνεισφέρει σχετικές πληροφορίες στο news room του sparila παρακαλείται να σπεύσει, ώστε να γίνουν ασφαλείς οι σχετικές γενικεύσεις.